top of page
  • Foto van schrijverImke

Het hondje


Twee jaar geleden liet mijn tante foto's zien van de honden van de fokster van haar hond Ilex. Leuke honden, zeker, maar mijn hart ging op slag sneller kloppen van een ander hondje op die foto’s. Wat een ontzettend vrolijk, schattig, handzaam en prachtig zwart hondje was dat! Het bleek een Markiesje te zijn. Nooit van gehoord maar ik werd op slag verliefd en liet mijn naam op de wachtlijst van de Markiesjesvereniging zetten. Dit was “mijn” hondje! Of het voor of na de inschrijving was weet ik niet meer zeker maar ik heb Gerbrant ook op de hoogte gebracht van deze actie ;) en gelukkig vond hij het ook een erg leuk hondje!

Afgelopen maandag was ik weer bij mijn tante en kwamen het hondje en de wachtlijst natuurlijk ter sprake. Ik vertelde dat het nu mooi uit zou komen omdat het bijna zomervakantie is en het huis af genoeg is voor een hond. Terwijl we ons klaarmaken om Ilex uit te gaan laten zie ik dat ik een gemiste oproep en een voicemailbericht heb. Een mevrouw van de Markiesjesvereniging. Dat er een nestje is. Of ik nog interesse heb?

“Terugbellen! Nu!” commandeerde mijn tante. Met een huilende Ilex op de achtergrond; hij moest écht heel nodig plassen, kreeg ik de gegevens door. De rest van de middag brachten we gelukzalig door terwijl we maar bleven herhalen hoe leuk dit was en we er gewoon niet over uit konden hoe toevallig dit alles was.

Inmiddels zijn we op kraambezoek geweest; wat een prachtige, schattige pups! Wat een ontzettend leuke en zorgzame moederhond! Op een roze wolk reden we terug. We hebben drie pups, nu nog luisterend naar de namen Julie, Jolene en Josephine als favoriet doorgegeven. Wie van de drie het ook wordt, ze is zó welkom! Hoe haar naam gaat worden hebben we nog niet echt besloten. Nora is mooi maar Otje vinden we ook leuk!

Haar komst valt toevallig ook nog eens prachtig samen met het begin van de zomervakantie.

En dat is trouwens nog niet alles: Frans en Sjoukje krijgen de week ervoor hun stabijpup Wyke, samen met twee kittens.

Het kan niet op!

Het kroost zal samen opgroeien. Onze poes Zusje weet nog van niks.......


115 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven

GTST

Ons bosje

Maart

bottom of page