top of page
  • Foto van schrijverImke

2020


Het komende jaar zal dit blog waarschijnlijk vooral in het teken staan van mijn voedselplantsoen en bijen.

Want hé, als je Imke Beijer heet en wat ruimte tot je beschikking hebt is het best logisch dat je een cursus bijenhouden gaat volgen toch? Fijne bijkomstigheid: de cursus start al in januari op 10 minuten rijden van huis! Bijenkasten en allerlei wonderlijke accessoires heb ik al van iemand in de buurt kunnen overnemen dus ik ben er helemaal klaar voor!

En over dat voedselplantsoen; Gerbrant freesde een cirkelvormige strook van zo’n 3 meter breed en 30 meter lang uit het weiland. Daarin plantte ik (nou ja, ik wees aan en Gerbrant plantte) zo’n 60 soorten (klein)fruit, noten en wonderlijke zaken als Mahonia, Sechuanpeper, Herfstolijven en Vijfsmakenbes. Ook de keukenkruiden hebben er nu een plekje. Omdat mijn kennis over voedselbossen en moestuinieren vrij basaal is en mijn plantsoentje net tussen deze twee in zal vallen, zal er best het een en ander minder handig blijken te zijn of wie weet zelfs helemaal te mislukken. In tegenstelling tot het bijenhouden ga ik het wiel in dit geval lekker zelf uitvinden. Dat dát kan is voor mij de ultieme vorm van vrijheid!

73 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven

GTST

Ons bosje

Maart

bottom of page